Якість комунальних послуг перевірятиме спеціальна інспекція

Інспектори перевірятимуть, чи дотримуються надавачі комунальних послуг законів, нормативів і стандартів в сфері ЖКГ. Також розглядатимуть скарги споживачів на дії комунальників і контролюватимуть споживачів на предмет відповідального користування послугами. За порушення наказуватимуть штрафами, причому обидві сторони.

Одразу два законопроєкти зареєстровані у Верховній Раді України.

Один про створення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного контролю у сфері житлово-комунального господарства (Державна житлово-комунальна інспекція) та його територіальних органів.

Другим запропоновано внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, які дозволять новоствореній інспекції стягувати штрафи з порушників.

Відродження Держжитлокомунінспекції

В Україні вже існував державний орган, що наглядав за дотриманням норм законодавства у сфері житлово-комунального господарства. Однак у 2011 році він був ліквідований. На думку розробників законопроєкту, з того часу контроль здійснюється не належним чином. Тому інспекцію пропонують відновити.

Повноваження Держжитлокомунінспекції поширюватимуться на такі сфери:

  • поводження з відходами,
  • водопостачання та водовідведення,
  • теплопостачання,
  • утримання багатоповерхових житлових будинків,
  • комерційний облік води та теплоенергії,
  • поховання та похоронна справа.

Інспекція слідкуватиме за тим, щоб постачальники та споживачі комунальних послуг виконували вимоги законів, нормативів і правил, що існують в сфері ЖКГ, а також дотримувалися положень укладених між ними договорів.

Наприклад, постачальників зможуть перевірити на предмет якості питної води в кранах, температури теплоносія в батареях, технічного стану мереж, своєчасного прибирання придомової території і вивозу побутових відходів, обґрунтованого встановлення тарифів тощо.

Серед споживачів виявлятимуть випадки втручання у системи водо- та теплопостачання, незаконного підключення до мереж або відключення від них, пошкодження мереж і таке інше.

Законодавці вважають, що створення Держжитлокомунінспекції зараз набуває особливої актуальності. Адже органи місцевого самоврядування в умовах децентралізації отримують повноваження на встановлення тарифів у сфері ЖКГ та визначають виконавців житлово-комунальних послуг.

Водночас самі ж і контролюють діяльність комунальних підприємств, засновниками яких є місцева влада. Виходить така собі «кругова порука». Тому забезпечити незалежний нагляд і при тому застосовувати уніфікований механізм контролю має Державна житлово-комунальна інспекція.

Покарання та штрафи

Держжитлокомунінспекція зможе проводити перевірки – як планові, так і позапланові. План річних планових перевірок розробляється та затверджується до 1 грудня на наступний рік. Позапланові проводяться у будь-який час за зверненнями, що можуть надійти з боку споживачів і надавачів послуг, правоохоронних органів, депутатів, а також за рішеннями суду та у разі виникнення аварійних ситуацій.

Задля здійснення належного контролю/нагляду за дотриманням законодавства у сфері ЖКГ інспектори наділені правом отримувати письмові пояснення, збирати документи та матеріали, залучати експертів і проводити технічну діагностику обладнання.

У випадку виявлення порушень інспекція уповноважена можуть виносити попередження, а в деяких випадках – карати штрафами. Штрафні санкції можуть накладатись як на службових осіб підприємств – постачальників комунальних послуг, так і громадян, які є споживачами цих послуг. Відповідні статті додані до Кодексу України про адміністративні порушення.

Так, у разі відхилення від укладання договору про надання послуги поводження з побутовими відходами службових осіб можуть покарати штрафом від 850 до 1700 грн, а громадян – від 510 до 850 грн.

Незаконне підключення/відключення від систем водо- та теплопостачання обійдеться набагато дорожче – для громадян від 17 тис грн до 34 тис грн, для суб’єктів підприємницької діяльності та на посадових осіб комунальних підприємств від 34 тис грн до 51 тис грн.

Пошкодження систем централізованого тепло- та водопостачання, порушення правил їх експлуатації, що призвело до порушення санітарних і протиепідемічних вимог, також призведе до штрафу. Для громадян – 340-850 грн, для службових осіб комунальних підприємств – від 850 до 1700 грн.

Каратимуть і за порушення законодавства у сфері поховання: від 340 до 850 грн для громадян і  850-1700 грн для посадових осіб.

За невиконання вимог і приписів інспекторів Держжитлокомунінспекції, за недопущення їх до об’єктів для здійснення перевірок теж передбачені штрафи у розмірі до 5100 грн.

Світлана Денисенко, «Донеччина. ЗмІнИ»


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!

Прегелянути коментарі (1)

  • Также, в функции добавить надзор за качеством предоставления услуг электроэнергии и газа.

Цей сайт використовує cookies