З 1 квітня 2024 року електронна система обігу гуманітарної допомоги стане обов’язковою для волонтерів. Завозити її в Україну буде можна тільки через автоматизовану систему реєстрації.
Крім того, благодійники та волонтери зобов’язані будуть прозвітувати про її використання не пізніше, ніж через 90 днів.
Такі зміни відбудуться після чотирьох місяців тестування нових правил для ввезення волонтерами гуманітарної допомоги.
«З 1 квітня паперові декларації призупиняють своє існування. Уся робота, яка здійснюватиметься з погляду завезення гуманітарної допомоги, буде автоматичною за допомогою нашої системи», — наголосила міністерка соціальної політики Оксана Жолнович на пресбрифінгу 27 березня.
З моменту запуску цифрової системи https://good.gov.ua/ до офіційного Реєстру отримувачів гуманітарної допомоги приєдналось більше ніж 8 тисяч отримувачів. Усі ці організації можуть легально завозити гуманітарну допомогу. За час роботи цифрового механізму у системі було сформовано понад 18 тисяч записів про вантажі та 12,5 тисяч декларацій.
Правила ввезення гуманітарної допомоги з 1 квітня
Відтепер, щоб завести гуманітарну допомогу в Україну, волонтерським організаціям необхідно зробити кілька кроків:
- авторизуватися на сайті good.gov.ua як отримувач гумдопомоги за допомогою Кваліфікованого електронного підпису (КЕП), вказавши ЄДРПОУ організації. Таким чином БФ присвоюється індивідуальний номер у Єдиному реєстрі;
- у розрізі категорій вантажу заповнити перелік вантажів, які будуть завозитися, вказавши обсяг і тип вантажу;
- згенерувати унікальний код гуманітарного вантажу, який використовується під час проходження Митниці замість паперової декларації. (З моменту реєстрації вантажу до моменту перетину ним кордону даються 30 днів).
Після завезення вантажу на територію країни він розподіляється, і в системі генерується автоматичний звіт з інформацією про те, куди були розподілені товари. При цьому зазначається лише населений пункт, без детальних адрес.
Коли вантаж перебуває на території України, благодійні організації зобов’язані прозвітувати про її використання до 15 числа наступного місяця з моменту ввезення, але не більше ніж через 90 днів. Звіт формується в електронній системі автоматично, підтягуючи інформацію про ввезені вантажі. Однак у ньому необхідно буде вказати, яка кількість була передана набувачам, скільки залишилася на складах, що та в якому обсязі зіпсувалося чи не було прийнято фондом через неналежну якість.
У разі порушення вимог звітування фонд втрачає статус отримувача допомоги на шість місяців.
Детальну інструкцію з користування системою можна знайти за посиланням. Також за посиланням можна знайти відповіді на запитання , які найчастіше виникали під час запровадження нових правил.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!