Фестиваль «Соляний бум» у Слов’янську – приклад ефективної коаліції громадських організацій


3391
коментарі відсутні

Фестиваль «Соляний бум» у Слов’янську – приклад ефективної коаліції громадських організацій

З 13 по 17 жовтня у Слов’янську на Донеччині пройде фестиваль мистецтв «Соляний бум», створений коаліцією громадських організацій. Примітно, що принцип об’єднання зусиль застосований не тільки для підготовки заходу, але й для гостей фестивалю – протягом чотирьох днів учасники творчих резиденцій створюватимуть колаборації для написання картин, поетичних творів, пісень, проведення фотозйомок.

Як виникла ідея синергії, чому громадські організації об’єдналися задля проведення фестивалю, чому саме у Слов’янську, який сенс несе слоган фестивалю «Додати солі у спільний казан», – про все це дізнаємось від керівниці проєкту Марини Олійник.

 

Фестиваль «Соляний бум» у Слов'янську – приклад ефективної коаліції громадських організацій - Фото №1

Керівниця проєкту «Соляний бум» Марина Олійник зустрічається з учасниками фестивалю (фото з фейсбуку) 

 

«Все почалося під час навчання в Академії громадського активізму, де були створені коаліції громадських організацій. До нашої, яку ми назвали «Соляний бум», увійшло шість людей з різних міст Донецької, Луганської, Херсонської та Дніпропетровської областей. Нам запропонували створити концепції проєктів, які ми зможемо разом втілювати. Потрібно було презентувати та захистити свою ідею, щоб отримати грант на її реалізацію», – розповіла Марина.

Враховуючи, що навчання в Академії громадського активізму в основному проходило в онлайн-режимі, було дуже складно зібрати однодумців, з якими можна робити спільні проєкти. Однак активні люди знайшли одне одного.

До коаліції увійшли: сама Марина Олійник зі слов’янської ГО «Студентський театр «7 поверх»; Антон Шваник із соледарської ГО «Радіо Джа»; Катерина Жукова з сєвєродонецької ГО «Мама Діє»; Анна Забєліна з ГО «Молодіжна політика» (Каховка); Євген Шатілов з ГО «Ідеалісти» (Херсон-Київ) та Наталія Черненко, яка не є представницею громадської організації.

«Дійсно, було вкрай незручно спілкуватись на відстані, обговорювати в зумі ідеї, деталізувати їх, іноді сперечатися та шукати нові форми. Однак ми подолали всі труднощі. Наш проєкт «Соляний бум», хоча й не був відібраний конкурсною комісією, проте увійшов до списку переможців за результатами так званого «народного голосування». Тобто його підтримали більшість слухачів Академії громадського активізму. І це, я вважаю, наочний приклад синергії активних людей, які є лідерами у своїй організації, у своїй професії. Але вони готові згуртуватись навколо генерації гарної ідеї та втілення її у життя. Ми показали, що можемо об’єднатися і плідно співпрацювати заради єдиної мети – змінювати регіони на краще», – підкреслила Марина Олійник.

Наразі тривають останні етапи підготовки фестивалю. У фейсбуці створено групу «Соляний бум», де можна дізнатись про учасників та про заходи, що відбуватимуться протягом чотирьох днів. Головний слоган фестивалю – «Додати солі у спільний казан». За словами Марини Олійник, казан – то є наше життя, наша країна, а сіль, що додає смаку, – це культура.

«Я радію, що фестиваль відбудеться саме у Слов’янську. Завдяки цьому наше місто не будуть асоціювати лише з подіями 2014 року, а впізнаватимуть його як місто активних, талановитих, креативних людей. А їх у нас чимало. Під час підготовки до фестивалю багато людей виявили бажання стати учасниками та показати свої творчі здібності», – зазначила Марина.

Вже визначено декілька локацій, де митці зможуть створювати власні продукти або у колаборації продукувати спільні витвори мистецтв. Так виникла ідея, над якою вже працюють музиканти, – створення фестивальної пісні, яка пролунає на заключному концерті 17 жовтня на головній площі Слов’янська. 

Організатори сподіваються, що «Соляний бум» стане традиційним. Наступного року фестиваль планують провести у Соледарі, а потім поширити на всю Україну.

Світлана Денисенко, «ЗмІнИ. Схід» 

     

 


Підписатись
Повідомте про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі