Краматорчани збирають кошти на ремонти у своїх багатоповерхівках

2567
коментарі відсутні

Краматорчани збирають кошти на ремонти у своїх багатоповерхівках

Цього року у місті за умов співфінансування проведено капітальні ремонти покрівель шістьох багатоповерхівок та сімох ліфтів. Роботи були значною мірою профінансовані з місцевого бюджету, але й мешканцям цих будинків довелося докладати власні гроші. Якщо, наприклад, ремонт ліфту коштував 100 тисяч гривень, то частка жителів даного під’їзду склала 5 тисяч гривень.

Співфінансування відбувається за різних умов: участь мешканців коливається від 5 до 22 відсотків від загальної вартості робіт. Докладно про це викладено у Програмі капітального, поточного ремонту та реконструкції багатоквартирних будинків житлового фонду міста Краматорська на 2019 рік на умовах співфінансування зі співвласниками.

Розробники Програми керувалися чинним законодавством, згідно з яким всі власники квартир є співвласниками спільного майна багатоквартирного будинку. Вони зобов’язані забезпечувати його належне утримання та технічний стан, здійснювати технічне обслуговування та, у разі необхідності, проводити поточний і капітальний ремонти.

Оскільки мешканці самі не в змозі зібрати необхідну суму, був розроблений механізм співфінансування.

Яку частину мають сплачувати співвласники:

  • капітальний ремонт ліфтів – 5% (фіксований відсоток);
  • капітальний ремонт покрівлі – 10% (базовий відсоток);
  • капітальний ремонт вимощення – 10% (базовий відсоток);
  • капітальний ремонт системи централізованого опалення – 10% (базовий відсоток);
  • капітальний ремонт системи холодного водопостачання – 10% (базовий відсоток);
  • капітальний ремонт системи водовідведення – 10 % (базовий відсоток);
  • капітальний ремонт електроосвітлення та силової проводки по підвальному приміщенню – 10% (базовий відсоток).

Базовий відсоток співфінансування застосовується для двоповерхових будинків.

Розрахунок відсотка для будинків більшої поверховості здійснюється шляхом додавання до базового 1% за кожен поверх починаючи з третього. Тобто

  • для 5-поверхових: базовий + 3%,
  • для 9-поверхових: базовий + 7%,
  • для 14-поверхових: базовий + 12%.

Як потрапити у програму співфінансування

Алгоритм дій передбачає декілька етапів:

  1. Визначається необхідність виконання ремонтних робіт. Для цього управляюча компанія (УК) “Ладіс” двічі на рік проводить обстеження житлових будинків та оцінює їх стан.
  2. Якщо є необхідність провести в домі роботи капітального характеру, управляюча компанія ініціює збори власників житла та доповідає про виявлені проблеми. Власники визначаються, які конструктиви їхнього будинку потребують першочергового втручання, та приймають рішення щодо згоди на виконання робіт на умовах співфінансування.
  3. На цей від робіт складається дефектний акт, який є обґрунтуванням для замовлення проєктно-кошторисної документації.
  4. Обирається уповноважений представник співвласників з повноваженнями укладання договорів на виготовлення проєктно-кошторисної документації та з підрядником, контролю здійснення робіт, підписання актів виконаних робіт.
  5. Визначається спосіб накопичення коштів для співфінансування робіт. Наприклад, мешканці можуть протягом пів року відкладати кошти, здаючи по 50-100 гривень з квартири на місяць, або одноразово внести на ремонт по 600 гривень – це обговорюється на зборах та затверджується протоколом. Також можна взяти банківський кредит або отримати грант.
  6. Обирається юридична особа, на спеціальному рахунку якої будуть акумулюватися кошти для співфінансування. Це може бути УК “Ладіс”, або інша компанія за рішенням загальних зборів.
  7. За накопичені кошти виготовляється проєктно-кошторисна документація, у разі якщо ПКД на той момент немає в наявності.
  8. Подання заяви на ім’я міського голови щодо згоди співвласників на проведення на умовах співфінансування з додаванням протоколу зборів та ПКД. У разі погодження – передача документів на виконання до відділу житлового господарства.
  9. Замовлення коштів у міському бюджеті на проведення робіт.
  10. Накопичення співвласниками багатоквартирного будинку необхідної суми коштів, згідно з порахованими відсотками співфінансування.
  11. Відділом житлового господарства проводяться процедури з визначення підрядника, після чого між відділом, уповноваженим представником співвласників та підрядною організацією укладається тристоронній договір.
  12. Підписання акту виконаних робіт.

Наразі відділ житлового господарства Краматорської міськради продовжує приймати заявки на участь у програмі капітальних ремонтів та реконструкцій багатоквартирних будинків за умови спів фінансування на 2020 рік.

Більш детальну інформацію можна отримати за адресою: бул. Машинобудівників, 23 (тел. 5-93-86).

Світлана Денисенко, “Донеччина. ЗмІни”


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!


0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі

Новини

Відео

Аналітика