Мешканці Миколаївської громади отримують сервіси європейського рівня
Максимальну зручність і доступність громадянам забезпечує Центр надання адміністративних та соціальних послуг, нещодавно відкритий у Миколаївській об’єднаній територіальній громаді.
Особливість цієї установи полягає в тому, що під одним дахом сконцентрувалися мультифункціональні сервіси – офіси з надання як адміністративних, так і соціальних послуг. Тобто це набагато більше, ніж звичний ЦНАП. До того ж, у новій будівлі розмістились ще декілька відділів, до яких також звертаються мешканці Миколаївської ОТГ. Раніше за всім цім їм доводилося їздити до Слов’янська, витрачаючи гроші та багато часу на дорогу.
Проект створення Центру надання адміністративних та соціальних послуг реалізований завдяки фінансовій допомозі міжнародних партнерів – ПРООН і Європейського Союзу, які вклали 15,5 мільйонів гривень у реконструкцію будівлі, придбання техніки, меблів та обладнання. Ще мільйон гривень було виділено з міського бюджету Миколаївської ОТГ. Тобто громада фінансово спроможна, якщо дозволяє собі такі витрати. В результаті такої співпраці мешканці отримали сучасну комфортну двоповерхову будівлю, яка стала символом прагнення до європейської якості життя.
“На даний час ми надаємо 95 адміністративних послуг, їх перелік постійно зростає. Так, лише у вересні ми додали 12 нових послуг, які затребувані мешканцями нашої громади. Незабаром, орієнтовно з листопада, розпочнемо оформлювати ID-картки та закордонні паспорти. Для цього вже придбано необхідне обладнання. Всього у нас буде встановлено дві робочі станції для оформлення біометричних паспортів”, – розповіла начальник відділу адміністративних послуг виконкому Миколаївської міськради Наталя Губицька.
Поряд, на першому поверсі, розташований і соціальний офіс, який надає 73 різноманітні послуги. “Частіше всього до нас звертаються з питань призначення субсидій, надання пільг і компенсацій, оформлення допомоги при народженні дитини. В штаті відділу сім осіб, з них два фахівця працюють в старостинських округах – Рай-Олександрівському та Малинівському. Тобто мешканцям цих населених пунктів не треба навіть приїздить у Миколаївку, все необхідне вони можуть отримати там, де живуть. До того ж, розташування в одній будівлі одразу двох офісів має значну перевагу. Наприклад, якщо людині потрібно зібрати документи на субсидію, вона може замовити необхідні довідки у сусідньому адміністративному офісі”, – зазначила начальник відділу соціальних послуг Наталя Осипенко.
Варто зазначити, що обидва відділи працюють за принципом “open space”: робочі місця всіх фахівців відкриті, тому відвідувачі під час очікування прийому бачать, чим вони займаються. У кожному офісі впроваджено електронні черги. Спочатку людина звертається до адміністратора, який вислуховує питання та допомагає через термінал отримати талон з номером черги. Це вже не принизливе стояння біля зачинених дверей у тісних коридорах. Очікування прийому відбувається у комфортній зоні, на зручних стільцях і диванах. Окремо виділений куточок для дітей. Є навіть кімната для переодягання та годування немовлят. На другий поверх можна дістатись підйомником, що дуже зручно для маломобільних відвідувачів.
У будівлі Центру також розмістився агентський пункт Пенсійного фонду, в якому можна отримати консультації та послуги щодо пенсійного забезпечення. Крім того, тут працює офіс з надання безоплатної правової допомоги.
“Оновлена адміністративна будівля має надзвичайно важливе значення для 17-тисячного населення Миколаївської ОТГ. Тепер люди отримують більш ніж півтори сотні послуг в одному місті, від компетентного та ввічливого персоналу. Це демонстрація змін на краще, що відбуваються в нашій громаді завдяки децентралізації. Наш Центр надання адміністративних і соціальних послуг забезпечує доступну, комфортну та якісну комунікацію між владою та громадянами. З його відкриттям ми зробили важливий крок до створення європейського суспільства в громаді”, – підкреслила Миколаївський міський голова Олена Цикунова.
Завдяки ПРООН Центр отримав ще й “ЦНАП в одній валізі” – пересувне робоче місце по наданню адміністративних послуг. За допомогою такого обладнання можна обслуговувати жителів будь якого віддаленого населеного пункту, села або селища. Задля цієї ж цілі громада за свій кошт придбала автобус.
Матеріал підготовлено в рамках проекту “Маяк” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.
Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США.
This project was supported by the Media Development Fund of the U.S. Embassy in Ukraine.
The views of the authors do not necessarily reflect the official position of the U.S. Government.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!